Powiatowe Biuro Rzeczy Znalezionych
dział: Praca i Inwestycje / dodano: 19 - 02 - 2024
W depozycie Biura Rzeczy Znalezionych jest aktualnie około
120 przedmiotów, m.in. markowy wózek dziecięcy w bardzo dobrym stanie, telefony, rowery, klucze, czy laptopy.
Przyjmowane są przedmioty, których wartość przekracza 100 zł,
a pieniądze również w mniejszych kwotach.
Nie są natomiast deponowane dokumenty:
dowody osobiste, paszporty, prawa jazdy, czy dowody rejestracyjne. Są
przekazywane organom, które je wydały lub policji.
Trafiają tu przedmioty znalezione na terenie całego Powiatu Inowrocławskiego,
są opisywane i ewidencjonowane.
Znalezione przedmioty
najczęściej przekazują policjanci, którzy najpierw sami szukają właściciela, a
jeśli go nie znajdą, oddają zgubę do Biura Rzeczy Znalezionych. Tu „skarby” czekają
na swojego właściciela
nawet przez sześć lat. Jeśli nikt po nie się nie zgłosi, sprawa przekazywana
jest do sądu, który wydaje orzeczenie
o likwidacji na rzecz Skarbu Państwa.
Aby odebrać zgubę, trzeba
okazać dokument potwierdzający własność zagubionej rzeczy, czyli dowód zakupu
czy numer seryjny lub dokładnie opisać przedmiot, podając jego cechy
charakterystyczne. Chodzi o to, by uprawdopodobnić fakt własności przedmiotu.
Informacji o zagubionych przedmiotach udzielają pracownicy Referatu Administracyjno-Gospodarczego Starostwa
Powiatowego w Inowrocławiu pod numerami tel. (052)
35-92-243 lub (052) 35-92-236, w godzinach pracy starostwa.
Artykuł ukazał się w Przeglądzie Powiatu, Miast i Gmin 16
lutego 2024 r.