Poprawić bezpieczeństwo na ruchliwym skrzyżowaniu
dział: Bezpieczeństwo / dodano: 25 - 03 - 2022
Z uwagi na informacje o występujących kolizjach na skrzyżowaniu dróg powiatowych - al. Niepodległości i ul. Miechowickiej z drogą gminną - ul. Janusza Kusocińskiego, Starosta Inowrocławski Wiesława Pawłowska powołała komisję bezpieczeństwa ruchu drogowego w celu dokonania analizy istniejącej organizacji ruchu oraz możliwości wprowadzenia ewentualnych zmian na ww. skrzyżowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Komisja, którą tworzą przedstawiciele zarządcy ruchu, zarządców dróg, policji, straży miejskiej oraz audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego z Katedry Inżynierii Drogowej, Transportu i Geotechniki Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich obradowała wczoraj w siedzibie starostwa przy ul. Mątewskiej.
Przeanalizowano geometrię skrzyżowania w odniesieniu do natężeń ruchu dla każdej z dróg i na podstawie danych z policji zidentyfikowano przyczyny powstawania zdarzeń drogowych oraz ich lokalizację.
Zdaniem komisji, doraźnym rozwiązaniem będzie budowa wysp kanalizujących wraz z elementami uspokojenia ruchu w celu redukcji prędkości na dojeździe do skrzyżowania, zastosowanie pionowego oznakowania aktywnego na wlotach o największej liczbie zdarzeń drogowych, ograniczenie prędkości wraz ze znakami ostrzegawczymi oraz usytuowanie tam pasów wibracyjno-akustycznych.
W dalszej perspektywie rozwiązaniem byłaby przebudowa skrzyżowania ze zmianą geometrii drogi i z uwzględnieniem podobnych rozwiązań na innych skrzyżowaniach drogowych w tej części Inowrocławia.
Komisja, którą tworzą przedstawiciele zarządcy ruchu, zarządców dróg, policji, straży miejskiej oraz audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego z Katedry Inżynierii Drogowej, Transportu i Geotechniki Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich obradowała wczoraj w siedzibie starostwa przy ul. Mątewskiej.
Przeanalizowano geometrię skrzyżowania w odniesieniu do natężeń ruchu dla każdej z dróg i na podstawie danych z policji zidentyfikowano przyczyny powstawania zdarzeń drogowych oraz ich lokalizację.
Zdaniem komisji, doraźnym rozwiązaniem będzie budowa wysp kanalizujących wraz z elementami uspokojenia ruchu w celu redukcji prędkości na dojeździe do skrzyżowania, zastosowanie pionowego oznakowania aktywnego na wlotach o największej liczbie zdarzeń drogowych, ograniczenie prędkości wraz ze znakami ostrzegawczymi oraz usytuowanie tam pasów wibracyjno-akustycznych.
W dalszej perspektywie rozwiązaniem byłaby przebudowa skrzyżowania ze zmianą geometrii drogi i z uwzględnieniem podobnych rozwiązań na innych skrzyżowaniach drogowych w tej części Inowrocławia.