Drzwi otwarte w „Chemiku”
dział: Edukacja / dodano: 17 - 04 - 2024
W piątkowe popołudnie zaproszono uczniów kończących szkoły podstawowe oraz ich rodziców i opiekunów, do zapoznania się z tegoroczną ofertą naboru do klas pierwszych w Zespole Szkół Chemiczno-Elektronicznych im. Jana Pawła II w Inowrocławiu.
W punkcie informacyjnym, na nurtujące kandydatów pytania, odpowiadali dyrektor Dorota Gliwińska oraz wicedyrektor Kazimierz Głowacki. Dla odwiedzających przygotowano liczne atrakcje. Można było wziąć udział w błyskawicznym konkursie geograficznym, połamać sobie język na łamigłówkach językowych i polonistycznych, a także sprawdzić swoje umiejętności matematyczne.
Kandydaci zapoznani zostali z cała gamą projektów realizowanych przez szkołę. Odbyły się pokazy fizyczne, pierwszej pomocy oraz pokazy strzeleckie na wirtualnej strzelnicy. Potencjalni sportowcy mogli wziąć udział w zajęciach z piłki siatkowej. Chętni mogli spróbować swoich sił w rozgrywkach szachowych.
Centrum Kształcenia Zawodowego, w którym odbywa się praktyczna nauka zawodu technika elektronika i teleinformatyka, zaprezentowało stoisko ze sprzętem wykorzystywanym na zajęciach. W gabinecie elektronicznym zapoznano kandydatów z możliwościami wykorzystania dronów. W pracowniach komputerowych poznawano tajniki grafiki komputerowej oraz druku 3D. W sali komputerowej nr 31 odbyła się „Zabawa w bazy danych”. Uczniowie klas 4 technikum informatycznego zorganizowali pod okiem nauczyciela przedmiotów zawodowych, warsztaty dla uczniów klas ósmych z projektowania i obsługi baz danych.
Starsi koledzy nauczali przyszłych informatyków, jak z wykorzystaniem silnika PostgreSQL w konsoli tekstowej psql utworzyć bazę, czy relację. Ta ciekawa lekcja miała charakter nie tylko poznawczy. Ósmoklasiści świetnie się bawili i poznawali nie tylko tajniki administrowania bazami danych, ale także uczniów, nauczycieli, wyposażenie pracowni i atmosferę w szkole. Powodzeniem cieszył się turniej e-sportowy.
W laboratoriach chemicznych odbyły się pokazy, a także obserwacje preparatów mikrobiologicznych. Można było poznać chemię od innej strony, m.in. wypróbowując przygotowane przez uczniów kosmetyki. W świetlicy szkolnej czas umilał zespół muzyczny.