Dostrzec nieznane
dział: Edukacja / dodano: 05 - 01 - 2024
W II Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Konopnickiej w Inowrocławiu odbyło się spotkanie podsumowujące realizację projektu „Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?”.
Projekt realizowany jest przez Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Upowszechnia ważne procesy przyrodnicze i społeczno-gospodarcze, z którymi boryka się współczesny świat, i które w najbliższej przyszłości mogą stwarzać coraz więcej problemów.
W czasie 3-miesięcznych zajęć uczniowie „Konopy” realizowali zajęcia w blokach dotyczących „klimatu miasta”, patologii społecznych w ujęciu geograficznym, ocieplania klimatu i globalnych zmian w rolnictwie. Zajęcia realizowane w formie wykładów i warsztatów, pozwoliły licealistom poszerzyć kompetencje cyfrowe i społeczne, poprawić umiejętności współdziałania i pracy w grupie, poznać problemy lokalne.
W trakcie spotkania podsumowującego projekt prof. UW dr hab. Tomasz Wites wręczył uczniom drobne upominki oraz przekazał do biblioteki „Konopy” kilkanaście książek naukowych związanych z problematyką zajęć realizowanych w czasie projektu „Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?”.
Koordynatorem projektu, do którego zakwalifikowało się tylko sześć liceów w Polsce, był Zbigniew Zygora, a organem prowadzącym szkołę jest Powiat Inowrocławski.
Artykuł ukazał się w Przeglądzie Powiatu, Miast i Gmin 5 stycznia 2024 r.